به مناسبت سالروز بازگشت آزادگان به کشور، گردهمایی آزادگان استان یزد در سالن فرهنگ و هنر شرکت فولاد آلیاژی ایران به دعوت بنیاد شهید و امور ایثارگران استان یزد و میزبانی شرکت فولاد آلیاژی برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی شرکت فولاد آلیاژی ایران، آیت الله محمدرضا ناصری نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه یزد در گردهمایی آزادگان هشت سال دفاع مقدس در محل شرکت فولاد آلیاژی ایران، بیان کرد: آزادگان هشت سال دفاع مقدس دوران سخت اسارت را پشت سر گذاشتند و یا صبر خود آبروی شیعه را نگه داشتید و امام حسین علیه السلام را یاری کردند.

ایت الله ناصری با اشاره به اینکه الان انقلاب در مرحله ای است که برای حفظ آن همان پایداری و صبوری ها را لازم دارد، تصریح کرد: هیچکدام از ما نباید فکر کنیم بازنشسته شدیم بلکه باید همه سختی ها را به جان بخریم و با دعای امام زمان که پشت سر این انقلاب است آن را حمایت کنیم.
وی با تاکید بر اینکه انقلاب دارد به قله پیروزی می رسد، یادآور شد: نباید کوتاهی مسئولان  در وظایفشان ما را از راه خدا و حمایت از انقلاب اسلامی دور کند همانطور که حبیب ابن مظاهر به امام حسین علیه السلام وفا دار ماند.
وی افزود:اسرای هشت سال دفاع مقدس در سلول های اسارت بر شکنجه‌ کابل ها مقاومت کردند و امروز همه باید مانند گذشته ولایت و رهبری و دولت را حمایت کنیم.
امام جمعه یزد یا اشاره به اینکه دولت شبانه روز کار می کند ولی کارشکنی و دشمنی ها زیاد است، گفت:  دشمن با تمام قوا برای اینکه خون امام حسین علیه السلام و شهدا را از یاد ببریم، کار می کند و همکاری همه را می طلبد تا شایعات دشمن خنثی شود.
آیت الله ناصری با تاکید بر اینکه حتی با یک کلمه اسلام را شاد کنید و به دنبال حل مشکلات مردم باشید، به آزادگان توصیه کرد: اسلام و انقلاب امانت الهی است  و نباید مشکلات زندگی، ما را گرفتار کند از آزادگان می خواهیم برای حل مسائل طرح بدهید و با جوانان و افرادی که به انقلاب توجه ندارند، صحبت کنید و دل مردم را شاد کنید و حتی با یک کلمه اسلام را یاری کنید، خدمات شما و اخلاق شما جوانان را به انقلاب علاقه مند می کند‌.

امام جمعه یزد با تصریح بر اینکه انقلاب حضرت مهدی شروع شده است و شما آزادگان در هشت سال دفاع مقدس پایه گذار آن بودید، افزود: زحمت کشیدید از خیلی خواسته هایی که فکر می کنیم دنیای ما را آباد می کند گذشتید نباید اجازه دهید سختی های زندگی شما را از یاد خدا غافل کند چرا که تمام ایستادگی شما در برابر ظلم برای رضایت خدا بوده است و باید تا آخر ایستادگی کنید.
وی از آزادگان خواست: هسته های هدایتگری، خیری و کار تشکیل دهندو برای رفع مشکلات مردم طرح و برنامه به استانداران پیشنهاد دهند.

 

تلاش شرکت فولاد آلیاژی ایران برای ارتقای سطح تکنولوژی کشور/ پیشرفت شرکت فولاد آلیاژی ایران مرهون ایستادگی و صبر شهدا و آزادگان است
مهندس محمد کمال زاده مدیرعامل شرکت فولاد آلیاژی ایران در این مراسم ضمن قدردانی از حضور آزادگان، اظهارداشت: من در دوران نوجوانی  و سن هشت‌سالگی شاهد گل باران شدن شهر برای آزادی اسرا بودم و ما همیشه خود را مدیون جانفشانی شهدا، ایثارگران و آزادگان می دانیم.
وی با اشاره به موفقیت شرکت فولاد آلیاژی ایران برای ثبت ۹رکورد در ۹۰ روز، گفت: اگر استقامت شهدا و آزادگان و خانواده آنها نبود الان این مجموعه وجود نداشت و ما موفقیت خود را مرهون ایستادگی شما می دانیم چرا که شما آزادگان به ما یاد دادید که چطور بایستیم و قله های اقتصاد را فتح کنیم.

کمال زاده عنوان‌ کرد: در ۳۰ سال گذشته شرکت فولاد آلیاژی ایران ایجاد شد  و الان یک صنعت استراتژیک برای نظام محسوب می شود و توانست وظیفه خود را به درستی انجام دهد.
وی با اشاره به اینکه دشمن با هدف عقب نگه داشتن کشور فولاد های خاص را تحریم کرد، افزود: با وجود تحریم ها ۴۴۳ گرید فولادی در شرکت فولاد آلیاژی ایران تولید می کنیم که این نوع تولید به اندازه انگشتان دست در دنیا وجود دارد.
وی با بیان اینکه شرکت فولاد آلیاژی ایران تلاش خود را برای ارتقای سطح تکنولوژی کشور انجام می دهد، افزود: در طول ۱۰ سال پروژه فولاد آلیاژی ایران به بهره برداری رسید و ۲۰ سال است که تولید در این شرکت ادامه دارد و با تلاش کارگران و کارکنان به این دستاوردها دست یافتیم.

کمال زاده خطاب به آزادگان گفت: شما در آن زندان های مخوف ایستادگی کردید و ما معتقدیم نفس گرم شما به فعالیت ما برکت می دهد و باعث موفقیت ما خواهد بود دعا کنید در انجام رسالتی که بر دوش ما نهاده شده موفق باشیم و شرمنده شهدا و آزادگان و ایثارگران هشت سال دفاع مقدس نشویم.

 

آزادگان در دوران اسارت ولایت اهل بیت را فراموش نکردند

در ادامه این گردهمایی حجت‌الاسلام عباس زارع مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان یزد، ضمن گرامیداشت سالروز بازگشت آزادگان هشت سال دفاع مقدس و تشکر از مهندس محمد کمال زاده مدیرعامل شرکت فولاد آلیاژی ایران برای میزبانی ازادگان، هدف از این گردهمایی را دیدار ازادگان و تجدید خاطره عنوان کرد و افزود: ما با این گردهمایی اعلام می کنیم رشادت ها و صبوری آزادگان در دوران اسارت را از یاد نبرده ایم.
وی گفت: آزادگان در دوران اسارت ولایت اهل بیت را فراموش نکردند به طوری که عکس جنازه اسرای غریب شهید آمد ولی صوت اهانت به امامشان نیامد و با سختی مراسم عزاداری برای امام‌ حسین علیه السلام برگزار می کردند.

  • نویسنده : یزدفردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا